Summa: 0  Se varukorg
Support Mosquito Magnet
Nedan finner ni en lista över vad man kan testa på egen hand innan man lämnar in sin maskin till en verkstad eller registrerar ett garantiärende.
Hör gärna av er om ni har några frågor.

  • Är strömkabeln fri från skador?
Kontrollera maskinens strömkabel och se om det finns några synliga skador.

  • Är nät noga rengjort? (viktigt)

Under säsongen, se kontinuerligt till att rengöra nätet ordentligt med en borste, förslagsvis tandborste. Om nätet är igensatt, slitet eller skadat på något sätt, måste det bytas ut. Maskinen är i behov av ett visst luftflöde för att fungera. Om nätet blir för igensatt påverkar det fångstresultatet negativt och kan dessutom leda till att maskinen stannar/ej startar. Fräscha och rena nät motverkar detta. Vår rekommendation är att du har två nät och varierar dessa vid tömning. Därmed förenklar du tömningen och förlänger nätens livslängd. Fångstbehållaren (Patriot) på den lilla "nätlådan" där myggen samlas upp kan ibland sättas igen av klet, vilket kan få myggfångaren att stänga av sig då luftgenomströmningen blir otillräcklig. Tipset var att prova utan fångstbehållaren och om det fungerar då göra ren den ordentligt.

  • Är maskinrum fritt från småkryp?

Se till att hålla din myggfälla ren. Detta kommer att hjälpa till att förlänga maskinens livslängd. Torka kontinuerligt av utsidan av fällan med rent vatten och en fuktig trasa. 
Använd ej kemiska rengöringsmedel.
Vid gasolbyte, tag bort/skruva loss maskinens sidogaller och rengör dessa med en fin borste vid behov. Igensatta galler kommer att minska din fångst och kan riskera att maskinen stannar. Vid extrema förhållanden kan små knott, damm eller smuts hamna innanför kåpan i maskinen. Det kan då vara nödvändigt att rengöra utrymmet. 
Tips! Dammsug försiktigt om du ser små knott, damm eller smuts bakom sidogallret inuti maskinen. Vid behov, ta bort den gröna toppkåpan.

  • Har ni bytt tändstift?
Tändstift (egentligen glödstift) är en förbrukningsvara och kan vara orsaken till att maskinen ej startar. Kontrollera att ert tändstift glöder och prova att starta maskinen igen. Använd bifogat dokument för att lokalisera ert tändstift. Följ instruktionerna, men hoppa över steg 5 (viktigt), och koppla sedan ur er gasoltub (ännu viktigare!). Sedan kan ni prova att starta maskinen medan ni håller glödstiftet i handen och er Patriot går igenom hela uppstartsfasen till dess att lampan på baksidan börjar blinka snabbt. Då har maskinen gett upp och då börjar den varva ned. Om ert tändstift inte börjat glöda och blivit varmt innan dess så är det troligtvis där felet ligger. Då kan det räcka med att bara byta ut det tändstiftet. Nya tändstift finns att köpa hos våra återförsäljare. Om er maskin befinner sig innanför garantitiden (1 år) så kan ni kontakta oss för att få ett nytt tändstift. Om maskinen är äldre än 1 år kan ni beställa ett nytt tändstift via. 
http://myggfri.nu/produkter/visa-produkter/productid/178

Tändstiftet är bl.a. känsligt för stötar hos en varm maskin.

  • Har ni kört en rengöringspatron?

Vi rekommenderar att du använder en rengöringspatron efter varje gasolbyte som förebyggande underhåll samt för att förhindra att munstycket blir igensatt. 
Vissa gasolleverantörer kan ha så kallad "smutsig gas" som uppstår när en gasoltillverkare inte har filtrerat bort föroreningar ordentligt. Om du använder en rengöringspatron vid varje gasolbyte kan du undvika detta problem. 
Utebliven användning kan leda till att maskinen ej startar och därmed måste lämnas in för en mer omfattande rengöring. 

  • Har gasoltuben luftats? (om nypåfylld tub) 

Gasoltuben kan behöva luftas vid varje påfyllning för att säkerställa att inga luftfickor bildas som påverkar gasolflödet till maskinen. Om detta skulle vara problemet så får maskinen bara luft vid uppstart. 

  • Är utetemperatur över 10°c?

Om utetemperaturen är under 10° C så kan det vara för kallt för din Mosquito Magnet. Vänta tills utetemperaturen överstiger 10° C eller ta in maskinen i t.ex. ditt garage och prova att starta. Då mygg ej är aktiva under 10° C så är maskinen tillverkad för att fungera då det är min. 10° C. När temperaturen understiger detta så kan det vara svårt för maskinen för att få tillräcklig värme för uppstart, alt. kan den stanna.

  • Är maskin fri från yttre skada/åverkan?

Kontrollera att maskinen inte har några yttre skador som påverkar dess drift. 
Garanti gäller ej på skador som skett på maskinen efter inköp. 
Om inget av ovanstående hjälper dig bör du, eller din återförsäljare registrera ett garantiärende hos oss på acretoservice.se där du väljer ’Starta Mosquito Magnet Garantianmälan’ och följer stegen. Här är det viktigt att du har ett kvitto tillgängligt att ladda upp så att vi kan se att garantin fortfarande gäller (1 års garanti).

Får du problem kan du ringa Acreto på 031-3000 500 och välj alternativ 2 Support (Öppettider mellan 9-12) eller besöka deras webbsida http://acretoservice.se/ 

Lycka till!!
Myggfri Kundsupport



 

Kontakt

 
Myggfri.nu
3wShop AB
Fashion House
Göteborgsv. 89

431 30 Mölndal

Endast kontor - ej butik.

 
Tlf: 031 788 16 30
E-post: kontakt@myggfri.nu



 

Specialisten på Myggmaskiner, Myggdödare och Myggskydd

Välkommen till vår butik mot mygg- och knott. Våra myggfångare har olika metoder och varierande kapacitet beroende av dina behov och miljö. Alla har dock en sak gemensamt: Att skapa en mygg- och knottfri miljö runt dig och dina vänner, ditt hus, din uteplats, tomt -  men också när det gäller större arealer t ex hästhagar m.m. 

På Myggfri.nu hittar du de ledande varumärkena både när det gäller förbeyggande och akut mygg- och knottbekämpning: Mosquito Magnet, Predator Dynamic, MegaCatch, SkeeterVac, ThermaCELL och Moel
Telefon: 031-788 16 30, kontakt@myggfri.nu

Dela