Köpvillkor

Översikt

Dessa allmänna villkor gäller för e-handel på www.mosquito-traps.eu/se. Villkoren för avtalet gäller för privatkunder över 18 år. Villkoren gäller alla leveranser från 3wShop AB (Myggfri) och kunden åtar sig alltid de gällande villkoren vid beställningstillfället.

Om företaget
Webbplatsen ägs och drivs av:
3wShop AB
Fashion House, Göteborgsvägen 89
431 30 Mölndal, Sverige
Organisationsnr: 556782-6408
Momsnr: SE556782640801

Kontaktinformation
Telefon: 031-788 16 30
E-post: kundservice@myggfri.nu

Hur man beställer

Du kan beställa produkter enkelt och säkert från Mosquito-traps.eu onlinebutik. Produkter beställs i onlinebutiken genom att överföra dem till kundvagnen och betala för dem i kassan. Beställningen bekräftas vid kassan i det sista steget av beställningen. Vid detta tillfälle är det också ditt ansvar att betala för beställningen. Efter att ha betalat för beställningen får du en orderbekräftelse i din e-post. Bekräftelsen på att du ska behålla innehåller viktig information om din beställning.

Ändra din beställning
Om du vill ändra din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Observera att ändringar endast kan göras i beställningen innan beställningen behandlas / skickas.

Avbryter beställningen
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Observera att du bara kan avbryta en beställning innan du behandlar / skickar beställningen.

Priser och betalning

Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar aktuell moms. Priserna inkluderar inte möjliga leveranskostnader, se ”Leverans” nedan för mer information. Erbjudanden och kampanjer är giltiga så länge som nämns på webbplatsen eller om inga andra villkor nämns, så länge det finns tillräckligt med produkter.

Swish
Du kan betala direkt med Swish, du godkänner köper snabbt och smidigt direkt via din telefon.

Kortbetalning
I Myggfri's online-butik kan du betala för dina inköp med VISA och Mastercard-kort. Betalning debiteras kortet vid beställning. Betalningar hanteras av SVEA, som har ett PCI DSS-certifikat från VISA och Mastercard. PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) definierar miniminivån för tekniska krav för kortbetalningssäkerhet och syftar till att förbättra informationssäkerheten hos leverantörer av betalningslösningar.

Faktura 14 dagar

I Myggfri's online-butik kan du betala mot faktura

Förskottsbetalning
Du kan även betala i förskott med Bankgiro: 415-6402 eller Swish: 123 304 86 26

Frakt och leverans

Din beställning kommer att levereras av DHL eller Postnord. Beställningar kommer att levereras till din hemadress eller utlämningsställe, beroende på vilken leveransmetod som valts.


Leveranstid
Vi strävar efter att leverera beställningar på vardagar inom 24 timmar efter att du beställt. Beställningar på helger eller helgdagar skickas vanligtvis nästa arbetsdag. Vår normala leveranstid är 1-4 arbetsdagar från det att din beställning skickas från vårt lager.

Serviceavgift
Leveranskostnaden beror på storleken på den beställda produkten och den valda leveransmetoden. Leveransavgiften beräknas och rapporteras vid kassan.

Ej upphämtad order
Om kunden inte hämtar ordern från insamlingsplatsen inom tidsfristen eller vägrar att ta emot den, kommer beställningen att returneras till vårt lager. Det är en avgift på 1000 kr för ej upphämtade beställningar.

Sen leverans
Om leveransen försenas på ett sätt som är viktigt för kunden har han rätt att säga upp köpeavtalet utan extra kostnad. Myggfri ansvarar inte för förseningen och är inte skyldiga att erbjuda skadestånd eller kompensation om förseningen beror på orsaker utöver Myggfri, såvida inte särskilt avtalats mellan parterna eller krävs enligt tillämplig lag.

Skador och faror som orsakas av transport
Myggfri ansvarar för din beställning tills du får den levererade beställningen. Om paketet och / eller produkten från leveransen du får är tydligt skadad, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon så snart som möjligt.

När du returnerar en produkt, är du som kund ansvarig för de produkter du skickar. Därför uppmuntrar vi dig att välja en leveransmetod som låter dig spåra din leverans.

Ångerrätt & Öppet Köp

Vi erbjuder våra privata kunder en 30-dagars avbokningsregler. 30-dagarsperioden beräknas från det datum då du får din beställning. Avbokningsrätten gäller inte för företagskunder.

Så här utövar du din avbeställningsrätt
Du kan utöva avbeställningsrätten genom att meddela oss att du avbryter transaktionen. Tillkännagivandet ska ske på vår till vår kundservice via mail kundservice@myggfri.nu eller telefon 031-788 16 30

Du kan inte avbryta en transaktion genom att inte hämta ordern eller vägra att acceptera den.

Så här returnerar du produkten
Om du ångrar ditt köp måste du returnera beställningen / produkten till 3wShop AB, Fashion House, Göteborgsvägen 89, 431 30 Mölndal, Sverige, utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att ha meddelat oss att du avbokar transaktionen.

Som kund är du ansvarig för kostnaden för returen.

Återbetalning
När du avbryter en transaktion återbetalar vi alla betalningar vi får från dig i samband med transaktionen, inklusive eventuella fraktkostnader för leveransen av dina produkter. Vi är dock inte skyldiga att ersätta extra kostnader om du har valt en annan leveransmetod än den billigaste vi erbjuder. Om du bara returnerar en del av beställningen återbetalar vi inte fraktkostnaderna.

Vi återbetalar beloppet till dig utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi meddelat oss att du avbryter transaktionen. Vi kan dock avstå från att återbetala din betalning tills vi har fått återbetalningen eller tills vi får bevis på att återbetalningspaketet har skickats.

Det återbetalningsbara beloppet kommer alltid att betalas med den betalningsmetod som användes med den ursprungliga beställningen.

Produktutbyte
Vi utbyter inte automatiskt returnerade produkter för andra. Om du vill byta ut produkten måste du returnera den ursprungliga produkten och sedan placera en ny beställning i vår onlinebutik.

Nedskrivningen
Enligt konsumentskyddslagen gäller ångerrätten för försäljningsbara och oanvända produkter. Av detta skäl måste returnerade produkter vara oanvända och i originalförpackningen.

Köparen kan testa eller testa produkten på ett lämpligt sätt för att bestämma produktens art, egenskaper och funktion utan att ångerrätten löper ut. Om testningen av varorna överstiger det som är rimligt och nödvändigt, kan köparen vara ansvarig för eventuell nedskrivning av produkten.

Som kund är du ansvarig för att produkten kommer oskadad i onlinebutiken. Du bör därför packa produkten på ett sätt som säkerställer att produkten inte skadas under transporten. Du är ansvarig för de returnerade produkterna tills vi får paketet du skickade. Spara därför mottagning av kvittot såväl som eventuellt spårningsnummer för paketet.

Garanti

Vi vill att du ska känna dig säker när du beställer våra produkter. Som ett resultat ger vi alltid ett (1) års garanti på alla våra produkter om inget annat anges. Förbrukningsvaror som batterier och ackumulatorer har vanligtvis sex (6) månaders garanti.

Garantin innebär att vi antingen kommer att ersätta eller reparera den defekta produkten, förutsatt att felet inte beror på externa faktorer såsom missbruk av produkten eller fysisk skada på den. Kvittot som följer med beställningen fungerar också som ett garantiintyg som måste presenteras i garantisituationer.

Reklamation

Som privatkund har du rätt att klaga på en felaktig produkt. Reklamationsrätten gäller ursprungliga defekter, transportskador och produkter som avviker från vad som överenskommits mellan kunden och Myggfri eller på annat sätt upptäckbara defekter. Myggfri befrias från ansvar för fel om försämring eller brott i produkten beror på felaktig användning av varorna, en olycka eller andra omständigheter från köparen. Normalt slitage anses inte vara en produktdefekt.

När ett fel inträffar ska du alltid klaga på produkten inom rimlig tid, så snart som möjligt och utan onödigt dröjsmål. Två (2) månader efter upptäckten av felet anses alltid vara en rimlig uppsägningstid.

Om du upptäcker en defekt i produkten och meddelar oss inom rimlig tid har du den primära rätten att få produkten reparerad till sitt ursprungliga skick eller ersättas med en ny produkt. I vissa fall har kunden rätt att avbryta transaktionen och få en återbetalning eller prisminskning motsvarande det belopp som betalats för produkten.

I händelse av ett klagomål ber vi dig att fylla i Reklamation och Retur på vår webbplats här och att du beskriver felet så exakt som möjligt. Om klagomålet accepteras skickar vi dig en returetikett som gör att du kan returnera den defekta produkten utan kostnad.

Övrigt

Myggfri förbehåller sig rätten att säga upp avtalet utan att kräva återbetalning om kunden har gjort ett köp i ond tro baserat på felaktig information som tillhandahålls i onlinebutiken som kunden visste eller var uppenbart felaktig. Såsom felaktig information innehåller om produktens pris eller kvantitet.

Force majeure
Myggfri har rätt att inte fullgöra skyldigheterna i detta avtal i situationer där Myggfri inte har kunnat göra något eller som Myggfri inte kunde förutsäga eller ignorera. Detta gäller t.ex. handlingar eller underlåtenheter av offentliga myndigheter, ny eller ändrad lagstiftning, industriella åtgärder, krig eller hot om krig, eld, explosion, översvämning, naturkatastrof eller katastrof.

Kunden har inte heller rätt till ersättning för skada som orsakats av honom till följd av förseningar eller misstag av Myggfri om förseningen eller felet beror på ett hinder som ligger utanför Myggfri kontroll och de konsekvenser som Myggfri inte rimligen kunde ha undvikit.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.